CCOO Irakaskuntza | 25 April 2024.

M8

04-03-2024

Banner M8M 2024

Banner M8M 2024

UPV-EHU

Ez zaigu gustatzen jarduera presentzialera itzultzeko plan hau

  • Antolatu zaitez, jarrai ezazu lanean nekatu arte eta har itzazu erantzukizunak, zuri ez dagokizun arren!!

Uste dugu komunikatu honen izenburuak "jarduera presentzialera itzultzeko planari" buruz administrazioak sindikatuei bidali dien zirriborroaren espiritua islatzen duela. Nabarmendu nahi dugu alarma-egoera hasi zenetik deitu zaigun lehen bilera eta bakarra dela. Gainera, dagoeneko aurreratu digute bilera informatiboa baino ez dela, eta ez dela negoziatzailea, zoritxarrez ohikoa den moduan.

22/04/2020.
Mal

Mal

Hasteko, plan honek gure lan-baldintzak aldatzen jarraitu nahi du, lanaldiak nabarmen aldatuz, zereginak eta erantzukizunak aldatuz (monografiak alde batera utzita) eta beste antolaketa-aldaketa batzuk eginez. Hori guztia, noski, sindikatuekin inolako negoziaziorik egin gabe; izan ere, dirudienez, aurkezpen soil bat egitearekin konformatu behar dugu. Administrazioari gogorarazten diogu UPV/EHUko langileen legezko ordezkariak garela eta ezin zaigula muzin egin. Are gutxiago, AZP eta irakasle eta ikertzaileak ahalegin handia egiten ari direnean COVID-19ren krisiak eragindako egoerara egokitzeko.

Bigarrenik, badirudi dokumentu hau Espainiako zenbait unibertsitatetan dabilen "esparru-dokumentu" baten egokitzapen desegokia dela. Ez dugu zorte handirik izan, begi-bistakoa baita atal oso batzuk motzak direla, eta, era berean, UPV/EHUko langileei buruzko adibiderik edo aipamenik ez dagoelako (AZP eta/edo IIP). Adibide nabarmena 7. orrialdean dugu, 5. puntuan. Laneko arriskuen ebaluazioa. Gure ustez, ahalegin txiki bat egin behar zen unibertsitateko langileak zirriborroan islatzeko.

Hirugarrenik, telelana lehentasunezko lanaldia izatea nahi da. Administrazioari gogorarazi nahi diogu sindikatuekin sinatutako akordio bat dagoela, AZPkoentzat lan egiteko modu hori arautzen duena, eta, gaur-gaurkoz, 30 pertsonak modalitate horren bidez lan egin ahal izatea baino ez duela aurreikusten. CCOOn urteak daramatzagu, astuntasunera arte, gaur egun bizitzak salbatzen ari den lan-modalitate hori bultzatzen. Baina EHUk beti oso begi txarrez ikusi du lanaldi-mota hori. Aitzakia teknikoak eta bestelako aitzakiak jarri izan ditu beti, eta sindikatuak ahotsik gabe utzi izan ditu telelan-eskaeren ebazpenean. Orain, ura lepoan duela, mundu guztiak telelana egitea nahi du, baliabiderik eman gabe, egun batetik bestera eta kosturik gabe. Administrazioari esaten diogu telelana arautzeko dagoen akordioa berriro negoziatu behar dela, eta ez Segurtasun eta Osasun Batzordearen bidez. Eta, jakina, akordio horrek irakasle eta ikertzaileak ere kontuan hartu beharko ditu, baina ez nahitaez AZPko baldintza berberetan.

Laugarrenik, badirudi zirriborroa IIPei eta AZPkoei buruzkoa dela. Hala ere, dokumentuak berak maiz ahazten du hori. Sindikatu honi egokiagoa irudituko litzaioke "esparru-plan" bat egitea, neurri orokorrez edo partekatuez gain, IIPentzako eta AZPkoentzako neurri bereiziak jasoko dituena. Ez dezagun ahaztu UPV/EHUko kasuistika askotarikoa dela eta ez duela zentzurik mundu guztia zaku berean sartzeak. Plan horrek, gainera, lan-baldintzak aldatzeari dagozkion gaiak igorri behar dizkie negoziazio-mahaiei.

Bosgarrenik, aurreko puntuari jarraiki, zentro, zerbitzu, unitate eta sailen araberako "plan sektorialak" egiteko eskatu nahi da. Egitura horiek guztiek egutegiak egokitzea, ordutegiak antolatzea eta abar eskatzen da (ikus 9. puntua, 10. or.). Ildo horretan, geure buruari galdetzen diogu ez ote litzatekeen hobe izango, lehenik eta behin, UPV/EHUk plan horiek egiteko aipatutako unibertsitate-komunitateari jakinaraztea zer egoeratan dauden langileak, telelana hedatzearen ondorioz gertatzen ari diren gorabeherak eta egungo egutegi akademikoari eusteko obsesioa.

Era berean, komenigarria litzateke UPV/EHUk informatzea zein den datorren ikasturtearen hasierarako aurreikusitako egutegi akademikoa, hala badagokio, zeregin berri horiek horizonte argi eta zehatz batean egokitu ahal izateko eta, horrela, langileen ziurgabetasuna murrizteko. Are politagoa litzateke prentsaren bidez ez jakitea.

"Plan sektorialetara" itzulita, ez da ezer esaten plana egiteko prestakuntza, gida edo eskemaren bat eskainiko den, nola eta noiz, eta Arriskuen Prebentzioari buruzko Legea betez, arriskuen ebaluazio berri bat egingo den, beste bat agertu baita Ez da esaten nork gainbegiratuko dituen planak, ezta non utzi beharko diren ere. Era berean, ez dira aipatzen plan horiek egiten dituzten pertsonek beren gain hartuko dituzten erantzukizun erantsiak, ezta aparteko ahaleginaren konpentsazioari buruzko ezer ere, ezta zer berme juridikorekin hartuko dituzten ere. Zirriborro honen hitzez-hitzezkotasunari eta onartuko den esparruari erreparatuz gero, badirudi jende asko bihurtuko dela Laneko Arriskuen Prebentziorako teknikari trebe, eta, gainera, egun batetik bestera.

Seigarrenik, ez da berrogeialdiko neurririk ezartzen beste pertsona batzuek manipulatutako azterketak eta dokumentuak jaso eta zaintzeko. Adibidez, aurrez aurreko azterketen ebaluazioaz ari gara. Eta, jakina, azterketak zuzentzeko epeen aldaketaz ere ez da hitz egiten. Era berean, ez da beste eperik aipatzen, aurreikuspenen arabera, osasun-alarmak hasieran aurreikusitako egutegiari eragiten dion tentsioagatik.

Zazpigarrenik, langileek eta ikasleek higiene pertsonaleko zein neurri bete behar dituzten adierazten digute; ez digute esaten, adibidez, nork eta nola jokatu behar duen norbaitek neurri horietako batzuk argi eta garbi betetzen ez dituela antzematen dugunean.

Eta zortzigarrenik, xehetasunetan zehaztasun falta nabarmena dago, eta deabrua xehetasunetan dago!
Esaten denez, “deberá dotarse a todas las aulas que se vaya a utilizar de este gel desinfectante”. Nork emango du? Non gordeko da?

Beste adibide bat da paperontziek itxi eta estali daitekeen poltsa bat izan behar dutela zehatz-mehatz adierazten duenean. Burtsarako supermerkatura eta konpondutako arazora joango gara, baina estalkia bilatzeko? Administrazioak aurreikusi al du stock-a egongo dela unibertsitate osorako estalkidun kuboen kasuan? Kontsulta egin zaie ohiko hornitzaileei agindu hau paperean jarri aurretik? Oso txarra da kopiatzea eta itsastea sakonki irakurri gabe, prozesu osoan eta tartean dauden giza baliabideetan eta baliabide materialetan pentsatu gabe.

Beste adibide bat: “regular la eliminación de residuos de papeleras etc..” behar dela adierazten da. Ez da esaten nork egingo duen? Azpikontratatutako garbitzaileek? Duela gutxi greban egon ziren langile berberak, lan-baldintza diskriminatzaileak dituztelako? Halaber, higiene pertsonalerako behar diren baliabideei dagokienez (xaboia eta lehortzeko papera), zentro bakoitzeko arduradunek aldizkako egiaztapenak egingo dituztela esaten da. Zein dira arduradun horiek? Zein izango da maiztasun hori?

Laburbilduz, zirriborro hau ez da oso zehaztua eta inolako negoziaziorik gabe AZPren eta irakasle eta ikertzaileen ahalegina eta erantzukizuna areagotu nahi duen beste dokumentu bat. Horregatik, berriro eskatzen dugu lehenik eta behin langileei entzutea, zentro, sail eta administrazio-unitateetako arduradunei entzutea, eta sindikatuekin negoziatzea.

Sindikatu honen proposamenak eta oharrak administrazioak jasotzea espero dugu. Uste dugu oso une zailak direla kudeaketarako, eta muga-mugan lan egiten dela. Horregatik, zeregin eraikitzailea eta kolaboratzailea izan nahi dugu UPV/EHUn lan egiten duten pertsonen lan-bizitzari buruzko alderdi guztietan.

Baina oso zaila egiten ari zaizkigu, eta hori izan da komunikatu hau bidali genizuen arrazoia zirriborroa hilaren 23an, osteguna, Osasun eta Segurtasun Batzordean aurkeztu aurretik: formatua ez zaigulako gustatzen, lan-baldintzak aldatzeko foroa negoziazio-mahaia delako, eta ez laneko osasun eta segurtasuneko mahaia, unibertsitateko langileen lan-baldintzak defendatu eta negoziatu ahal izan nahi ditugulako eta Horixe dagokiolako sindikatu bati.

LAGUNDU NAHI DUGULAKO!

Errektoretzako jaun-andreok: IIPek eta AZPkoek ezin dute gehiago! Karga berri oro ondo azaldu eta artikulatu behar da, inplikatuekin eztabaidatu eta alderdi sozialarekin negoziatu.