CCOO Irakaskuntza | 29 March 2024.

Urriaren 5ean. Irakasleen Nazioarteko Eguna.

02/10/2020.
    5  octubre. Día mundial de los docentes

5 octubre. Día mundial de los docentes

Irakasleen Mundu Egunaren egun gutxi falta dira jada, eta Hezkuntzaren Internazionalak 24 orduko zuzeneko transmisioa antolatu du mundu osoko irakasleak omentzeko.

Testuingurua: urte batean beste inon ez bezala

2020a urte zaila izan da mundu guztiarentzat, eta irakasleei bereziki eragin die. Mundu mailako hezkuntza-establezimenduak aurrekaririk gabe ixteak behartu zituen irakasleak egun jakin batzuetan irakaskuntza presentzialetik urrutiko hezkuntzara pasatzera. Hain egoera zailean, irakasleek erakutsi dute guztiz salbuespenezkoa dela, eta oztopo guztiak gainditu dituzte, ikasleen onerako. Hala eta guztiz ere, askok lan-karga eta estresa handitu behar izan dute, eta, aldi berean, beren familiak zaintzen saiatu dira. Pandemiak agerian utzi ditu duela urte batzuetatik hona nabarmentzen ari garen funtsezko desberdintasunak, besteak beste, hezkuntza-sistemak finantzatzeko eta gobernuek irakasleei laguntzeko falta kronikoa. Gainera, irakasleek eta ikastetxeek gure gizarteetan duten funtsezko eginkizuna ere nabarmendu du. Orain, familia askok hobeto ulertzen dute gure lanaren zailtasuna eta konplexutasuna. Bestalde, hezkuntza-establezimenduak berriro irekitzeko presaren ondorioz, irakasle asko infekzioaren eraginpean daude. Hori dela eta, sindikatuek borroka egiten dute ikasgeletara guztientzat segurtasunez itzuliko direla bermatzeko. Munduko elkartasuna: irakasleen lineako ospakizuna 24 orduz. Une erabakigarri honetan, funtsezkoa da mundu osoko irakasleek bat eginda jarraitzea. Horretarako, Hezkuntzaren Internazionala historiako irakasleen arteko topaketarik handiena antolatzen ari da: 24 orduko zuzeneko ekitaldia, munduko txoko guztietatik gozatu ahal izango duguna. Lanbide gisa elkartuta mantentzeko, gure lorpenak ospatzeko eta mobilizatzeko aukera, mundu osoko hezkuntza-establezimenduetan eta gizarteetan benetako aldaketa bultzatzeko. Lineako ekitaldi honetan, Asia-Ozeano Bareko, herrialde arabiarretako, Europako, Latinoamerikako, Ipar Amerikako eta Karibeko hezkuntza-langileen eta haien sindikatuen lehentasunak nabarmenduko ditugu. Emanaldian, halaber, hezkuntzaren sektoreko eragile nagusien (besteak beste, Nazio Batuetako funtzionarioak, Hezkuntza ministroak eta presidenteak) elkarrizketak eta interbentzioak izango dira.

Ekitaldia urriaren 5ean inauguratuko da Asia-Ozeano Barean eta 24 ordu geroago amaituko da Ipar Amerikan eta Kariben.

Kanpainaren helburu nagusia irakasleei ekitaldiaren berri ematea da, eta urriaren 5ean planeta-mailako eztabaidetan eta ospakizunetan parte hartzera animatzea. Gainera, mundu guztiak jakin dezan nahi dugu irakasleak batu egin direla lidergoa hartzeko eta munduari pandemiaren ikasgaiak erakusteko.

FECCOOtik bi bideorekin parte hartu dugu (ingelesezko azpitituluekin)

Ekitaldiaren webgunea hizkuntza guztietan dago eskuragarri: ingelesa, frantsesa, gaztelania, arabiera, portugesa eta errusiera.
    Webgunean erregistro-inprimaki bat dago parte hartu nahi dutenentzat. Parte-hartzea guztiz doakoa bada ere eta erregistratu beharrik ez badago ere, garrantzitsua da animatzea eta erregistratzea.

Ekintzarako deia: erregistratu gaur bertan! https://www.5oct.org/es/registrarse-aqui%20/