CCOO Irakaskuntza | 27 April 2024.

CCOOk "ezkutuko murrizketatzat" jo du gaur EHAAn argitaratutako Itzarriren % 0,5eko igoera

CCOOko Arlo Publikoak "ezkutuko murrizketatzat" jo du gaur Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratutako %0,5eko igoera. Igoera horrekin, Administrazioak Itzarri BGAEari egiten dion ekarpena% 1,5ean geratuko da.

18/12/2019.
    Logo Itzarri

Sindikatuak gogorarazi du krisiaren aurreko aldian ekarpena% 3koa zela, eta Administrazioak alde bakarretik egiteari utzi ziola. Itzarriri egindako ekarpen horiek, berez, soldata geroratua dira, hau da, orain jasotzen ez den soldata, erretiroan jasotzeko. Beraz, benetan gertatzen ari dena da administrazio publikoetako langileei soldata murrizketa mantentzen ari zaiela.

CCOOk salatu du, halaber, Funtzio Publikoak ekarpen hori nola egitea erabaki duen. Enplegu publikoa eta CCOOk Funtzio Publikoko Estatu Idazkaritzarekin 2018an sinatutako Lan Baldintzak hobetzeko Gobernuaren eta sindikatuen arteko II. Akordioak arautzen duen bezala, funts gehigarri deiturikoen xedea, Eusko Jaurlaritzak ekarpen horretarako erabiltzen dituenak, soldata-masaren% 0,25 2019an eta% 0,30 2020an, Mahai Orokorrean negoziatu behar dira. Euskadin, hala ere, ez da negoziaziorik izan funtsen erabilerari buruz, eta Funtzio Publikoak alde bakarrez erabaki du Itzarrira bideratzea.

Hori guztia dela eta, CCOOk berretsi du beharrezkoa dela euskal administrazio publikoetako langileekin zor aitorpena egitea eta berehala itzultzea murrizketak, Itzarrikoak bezala, oraindik ere pairatzen baitituzte. Gainera, ezinbestekoa da negoziazioaren eta akordioaren bidea berreskuratzea Euskadiko Mahai Orokorrean, bateraezina baita horrelako negoziazio-espazio bat mantentzea Gobernuak hartu beharreko lan-neurriak aldez aurretik bere bozeramaileak komunikabideei egindako adierazpenetan iragartzearekin.