CCOO Irakaskuntza | 25 April 2024.

CCOOren iritzia urtarrilaren 30eko greba orokorrari buruz

Euskal Herriko Eskubide Sozialen Gutunaren babesarekin ELAk eta LABek sustatutako urtarrilaren 30eko greba orokorraren deialdiaren aurrean, Euskadiko CCOOk honako hau adierazi nahi du:

17/01/2020.

• Euskadiko CCOO pentsiodunen mugimenduaren parte da hasieratik, eta bertan jarraitzeko nahia eta asmoa etengabeko lanarekin erakutsi dugu. Esparru teorikoan, gure erakunde sindikalak mugimenduaren taula programatikoaren edukiari egindako ekarpenen bidez. Maila praktikoan, gure parte-hartzea beti izan da mugimenduaren aniztasunaren bermatzaile.
    • Euskadiko CCOOk beti lehenetsi du, testuinguru horretan, pentsio-sistema publikoa defendatzearen inguruan mobilizazio borondate eta ahalegin bateratuen batasunak duen garrantzia, erakunde sindikal jakin batzuen asmo baztertzailearekin gerora sortutako protagonismoen aurrean.
    • Euskadiko CCOOk hasieratik uko egin dio gure siglak mugimenduaren aniztasuna bultzatzeko erabiltzeari, eta euskal gizartearen izaera bateratu, transbertsal eta bateratzailea errespetatzen duten pentsiodunen mugimenduaren deialdiak babesten jarraituko dugu.
    • Urtarrilaren 30eko grebak, iragarri bezala, Euskadiko pentsiodunen mugimendua zatitu du, estatuan mobilizazio gaitasun handiena duena. Uste dugu, ekimena zentzugabea dela, presaka egina eta testuingurutik kanpo dagoelako, are gehiago Espainian gobernu-akordio progresista bat mahai gainean dagoen unean.
    • Euskadiko CCOOk uste du deialdia egin duten erakundeek pentsiodunen mugimendua bere egiteko asmoz egin dutela. Grebak agerraldi desberdinak izango ditu erreala baino sinbolikoagoa izango den greba testuinguruan, Espainiaren historian lehen koalizio-gobernu progresista izan daitekeenaren eta Eusko Jaurlaritzak berriki adostutako aurrekontuen aurka.
    • Euskadiko CCOOren iritziz, urtarrilaren 30ean pentsiodunen mugimenduaren mobilizazio pluralaren "metamorfosia" gertatuko da, ezker abertzaleak babestutako sindikalismo nazionalista baztertzailearen manifestazio bihurtuko baita.
    • Euskadiko CCOOk deialdia egin duten erakundeei erantzukizunez jokatzeko eskatu nahi die. Kezkatzen gaitu Bizkaiko metala, itunpeko irakaskuntza edo kirol-zelai eta lokalen sektoreko gatazketako grebetan aliatuak izan diren erakunde sindikalek greba bezalako tresna bat erabiltzeak, sindikalismo konfederalaren laguntzarik gabe errealista ez dena, herrialde bateko aniztasun sozialaren errealitatearekin zerikusirik ez duten fronte baztertzaile eta identitarioak finkatzeko, pentsiodunen mugimendua zorionez, ez baita kolore bakarrekoa.
    • Horregatik guztiagatik, Euskadiko CCOOk ez du bat egingo baztertzailea den Greba Orokor deialdiarekin baina pentsiodunen mugimendua babesten jarraituko du, haien deialdi eta ekimenen aniztasuna bermatzen den bitartean. Oraingoan, deialdi honekin, ez dira baldintza horiek betetzen.