CCOO Irakaskuntza | 16 April 2024.

Patronalek ez dute bete nahi birkokatzeko prozedurari buruz sinatutakoa

• Poltsarako dauden lanpostu hutsen gehiegizko profilazioaren bidez, birkokatzeak blokeatzeko asmoarekin jarraitzen dute.

ELA, STEILAS eta CCOO sindikatuok Gizarte Ekimenaren sektoreko patronalei eskatzen diegu bertan behera utz dezatela sinatutako akordioak berriz negoziatzeko asmoa, eta birkokatzeko araudi bat adostu dezatela itundutako baldintzetan.

29/01/2021.
Convocatoria huelga. Imagen: El Correo

Sindikatuek aurkeztutako proposamenek eskatzen dute gure ikastetxeetan sortzen diren lanpostu huts guztiak birkokatze-batzordearen esku uztea, gure sektorean ikasgelak ixteak eragindako langile kalerateak ahalik eta gehien birkokatzea bermatzeko.

Orain arteko esperientziaren ondorioz, ikastetxeetako zuzendaritzak lanpostu hutsak ezkutatzen edo profilatzen saiatzen direla egiaztatu behar izan dugu, eta, ondorioz, ezin dutela edozein birkokatze egin. Hori guztia ikastetxeko batzordeek bermatzea nahi dute, negoziaziomahaietan sinatutakoa alde batera utzita.

Urtarrileko azken egun hauetan, patronalak jarrera horien adibide berriak ematen ari dira. Ikastetxeek laster egingo diren aurre-erretiroen zerrenda aurkeztu behar diote Hezkuntza Sailari, eta ikastetxeko Batzordearen ziurtagiriarekin egiaztatu behar dute erretiro horiek lanpostu huts bat uzten dutela etorkizunean birkokatzeko. Bada, beste behin ere, zuzendaritzak saiatzen ari dira beren zentroetan birkokatzeak eragozten, baldintza baztertzaileak dituzten eta "ad hoc" profilatutako lanpostu hutsak aurkeztuz birkokatze-poltsatik kanpoko langileentzat.

Birkokatze-erregelamendurik ez dagoenez, eta kaleratutako langileak birkokatu ahal izateko berme gisa, gure ordezkariei gogorarazi nahi diegu ikastetxeko batzordeek bermatu behar dugula sinatutako akordioak betetzen direla, eta ezin dugula onartu lanpostu hutsak ofizialki eskatutakoak baino eskakizun handiagoekin aurkeztea, hau da, lanpostu horretarako eskatzen den titulazioa eta horretarako eskatzen den gutxieneko hizkuntza-eskakizuna.

Ikastetxeetako presak Hezkuntza Sailaren laguntzen dekretuak ematen ditu, 2020ko ekainetik ezagutzen dena, gerta litezkeen erretiro partzialen gizarte-segurantzako gainkostua finantzatzeko diru-laguntzak kobratzeko, baina ez du inola ere arriskuan jartzen eragindako pertsonaren aurre-erretiroa, zentro batzuetako zuzendaritzak zabaltzen ari diren bezala.

Horregatik, ELA, STEILAS eta CCOO sindikatuok berriro diogu premiazkoa dela birkokatzeko araudi bat adostea, itundutako baldintzetan, gure gizarte-ekimeneko sektorean birkokatzeak ahalik eta gehien bermatzeko. Gainera, hitzetatik ekintzetara pasatzeko eskatzen dugu; izan ere, oso erraza da esatea haien helburua ahalik eta birkokatze handiena ere badela, eta gero, praktikan, proposamen murriztaileak aurkeztea, bai sektore-mailan, bai ikastetxe bakoitzean.

Lotutako dokumentazioa