CCOO Irakaskuntza | 27 July 2024.

batzen gaituen indarra

ESKU-HARTZE SOZIALA · BIZKAIA

BIZKAIKO ESKU-HARTZE SOZIALEKO VI. HITZARMENAREN AURREAKORDIOA BERRETSI DA

Atzo, uztailaren 22an, CCOO, LAB eta ESK sindikatuok osatutako gehiengo sindikalak Bizkaiko Esku-hartze Sozialaren Hitzarmenaren behin betiko testua sinatu genuen, bi urte eta erdi baino gehiago iraun duten negoziazio korapilatsuen ondoren.

23/07/2024.
    BIZKAIKO ESKU-HARTZE SOZIALAREN HITZARMEN KOLEKTIBOA

Berriro ere, eta une honetan negoziazioaren luzapenaren zergatia baloratu gabe, akordio bikaina dela esan dezakegu, berme sozialetan aurrera egiten duena eta soldaten arloan 2026ko urriko azken metatuan % 26,37tik gorako igoerekin sendotzen duena.

Orain, negoziazio-mahaiaren berrespena falta da, eta, ustez, hau datorren astean egingo da. Ondoren, REGCON-era (Euskal Autonomia Erkidegoko Hitzarmenen, Lan Akordio Kolektiboen eta Berdintasun Planen Erregistroa eta gordailua) bidaliko da erregistratzeko, eta, azkenik, Eusko Jaurlaritzara bidaliko da, itzultzeko eta EHAAn argitaratzeko.

Argitaratu ondoren sartuko da berez indarrean hitzarmena, eta ziur asko hau ez da irailaren amaierara arte gertatuko.

Adostutako eduki nagusiak hauek dira:

Soldata

Soldata-igoera metatua ( % 26,37) 2022-2026 urteaz geroztik, honela banatuta:

- 2022: % 0,00

- 2023: % 3,10

- 2024: % 4,00

- 2025: % 6,00

Hazkunde ekonomikoen hedapena 2026. urterako:

- 2026ko urtarrilerako: % 6,50

- 2026ko urrirako: % 4,40 (2026ko urtarrileko igoeraren aldean)

Aldi baterako ezintasun-osagarria

% 100eko osagarria kontingentzia arruntengatiko aldi baterako ezintasunetan, hitzarmena sinatzen denetik aurrera, eta % 90ekoa lehen 12 hilabeteak 2026ko urtarrilaren 1etik aurrera amaituta.

60 urtetik gorako pertsonentzako neurriak

Antzinatasunaren hirurteko bakoitzeko 7 orduko lanaldi-murrizketa, gehienez 5 hirurtekoraino, 60 urte bete dituzten eta sektoreko edozein enpresatan 10 baino gehiago daramatzaten pertsonen kasuan.

Lanaldia

2025eko urtarrilaren 1etik aurrera, benetako gehieneko lanaldia 1564 ordukoa izango da.

Arrisku psikosozialak

Azterketa medikoetan "burnout" kontuan hartzea.

Lanpostu bakoitzaren eta horri lotutako arrisku psikosozialen ebaluazioa.

Hobekuntzak haurdunaldiko bajetan

Lanpostuen balorazio espezifikoak.

Arriskuen ebaluazioa, haurdun dauden edo erditu berri diren langileen esposizioa barne, arrisku horren eraginpean ez egoteko beharrezko neurriak hartzeko betebeharrarekin.

Bestelakoak

Eskerrak eman nahi dizkizuegu hilabete hauetan guztietan mobilizazioetan, grebetan eta deitu dizkizuegun gainerako ekitaldietan egin duzuen ahaleginagatik eta laguntzagatik. Eskerrak eman nahi dizkizuegu, halaber, erabakiak hartu behar izan ditugunean eman diguzuen babesagatik. Izan ere, erabakiak askotan zailak izan dira (eta gehienetan, bakarkakoak) akordio batera ahalik eta baldintza onenetan eta azkarren iristeko ahaleginean.

Azkenik, gogorarazi nahi dizuegu negoziazio-mahaietan ordezkaritza sendoa izanda bakarrik abia daitezkeela hitzarmen hau bezalako hobekuntzak eta, horretarako, zuen inplikazioa behar dugula, ez bakarrik negoziazio-aldietan, baita CCOO-irakaskuntzaren egunerokoan ere, sindikatua eginez, lankideekin sozializatuz, aktiboki parte hartuz, gure hautagaitzetan parte hartuz, etab. Hori da sektore honetako esparru guztietan zuen ahotsa entzungo dela bermatzeko modu bakarra.

ZORIONAK!!!