CCOO Irakaskuntza | 26 April 2024.

2017 ko aurrekontuen legea. Irakasleei dagozkien aldaketak.

05/10/2017.

Ehun eta hogeigarren xedapen gehigarria.

Baimentzen duelarik irakasle hauek (karrerako funtzonarioak Orotariko irakaskuntza zentruetatik, unibertsitate laboraletatik eta Laneko Ministeritza mendean zeudenetatik datozenak)  aipatutako irakaslego gorpuetan  30/1984 (funtzio publikoaren legea) legearen eta 670/1987 (Klases Pasiboen legea) Errege Dekretu Legegilea  indarrean jarri zienen aurretik sarrera egin zutenei gizarte segurantzan onartuak izan direnak klase pasiboen errejimenean sartzeko aukera izango dutela borondatezko erretiroa hartzerakoan sistema horretan dauden funtzionarioen erretiro baldintza berdinetan.  60 urtekin jubilatu ahal izango dira errejimen horren baldintzak betez gero eta LOE delakoaren aurreikusitako baldintzetan,
     ikus ezazue aldi baterako xedapena bigarrena 5 garren paragrafoa.

Laburbilduz, klase pasiboetako eta MUFACE koak izango balira bezala erretiroa hartu ahal izango dute eta une horretatik aurrera osasun laguntzarako orduan MUFACE ren partaideak balira jokatuko dute.
    Gehiengoa jada jubilatua izan delako eta denboran epe motza eta gaur egunetik hurruna izanik arau honek eragindako kasuak ez dira asko izango

Bukaerako xedapen seigarrena.

Estatuko Funtzionario Zibilen Gizarte Segurantza legea aldatzen duena, Errege Dekretu Legegilea 4/2000.

Estatuko Adminstrazio Zibileko karrerako funtzionarioek zeintzuk administrazio autonomikoetara transferituak izan direnak barneko promozio bidez helburutzat izan duten elkarte autonomikoaren beste gorpuetara igarotakoak eta gizarte segurantzari dagokion errejimenera joango liratekenak, MUFACE ko mutualkide izaten jarraitzeko baimena ematen zaie, jubilazio gaietan Gizarte Segurantzan jarduten badute ere. Aukera hau gorpu berriaren izendapenetik 15 eguneko apearen barruan egin beharko luketelarik.

Lehenagotik Elkarte Autonomikoko beste gorpu batetara igaro zirenei eta ondorioz Gizarte Segurantza hutsera (Euskadin 93 garren urtetik izandakoa), nolabait mutualkide izaera galdu zutenei mutualkide berriz izateko aukera baimentzen die behinola eta 2017 ko abenduaren 31 arte 2018ko urtarrilak 1 tik eragina izango duelarik betiere aukera egiten duten garaian funtzionario izaerari lotuak badaude. Aukeraketa honen arabera jubilazio ondorengoak Gizarte Segurantzari dagozkie ez bait du Klase Pasiboetara itzulera suposatzen.

Laburbilduz 2011 tik aurrera estatuko funtzionario berriak dauden sistemara igaroko dira, hau da MUFACE ra (irakasleen kasuan) osasun arretarako eta Gizarte Segurantzara jubilazio kontuetarako.
    Mufacera eta Gizarte Segurantzara kotizatuz. Gizarte Segurantzan soilik egotea baino zerbait garestiagoa izango litzateke. Aukera horren alde eta kontrakoen azterketa egiteko denbora badago 2017 ko abenduaren 31arte epeak irauten duenez.