CCOO Irakaskuntza | 24 April 2024.

Sindikatuekin negoziatu behar da euskal enplegatu publikoak aurrez aurre lanera itzultzea.

• Ez da presaka itzuli behar euskal administrazio publikoetako aurrez aurreko jarduerara, eta, itzultzekotan, segurtasun eta osasun berme handienekin egin behar da, bai lantokian, bai joan-etorrietan. Gainera, protokoloak sindikatuekin negoziatu behar dira.

21/04/2020.
Foto: irekia

CCOOko Arlo Publikoak administrazio publiko guztiei eta enpresa-sektore publikoari eskatzen die langile publikoak beren lanpostuetara itzultzeko jarduera-protokoloak negoziatu daitezela.

CCOO Euskadik gutun bana helarazi die Gobernantza Publiko eta autogobernuko sailburu Josu Erkorekari eta Administrazio Publikoetako sailburuorde Andrés Zearretari, administrazio publikoetako langileak aurrez aurreko lanpostuetara itzultzeko ildo nagusiak eztabaidatzeko.

Ildo horretan, sindikatutik uste dugu beharrezkoa dela esparru komun bat egotea, administrazio publiko guztietan berriz sartzeko neurriak homogeneizatuko dituena, desberdintasunak edo diskriminazioak saihesteko, bai eta berriz laneratzeko jarduera-protokoloak sindikatuekin negoziatzea ere, esparru bakoitzean.

Horrela, 7/2020 Legegintzako Errege Dekretua eta 463/2020 Errege Dekretua argitaratu ondoren abian jarri ziren neurriak, mugikortasuna eta COVID-19a kutsatzeko arriskua murrizteko, eten egin behar dira, mailaka eta prezipitaziorik gabe. Alarmak irauten duen bitartean, telelanaren modalitate ez-presentzialari eutsi behar zaio, eta, era berean, konfinamenduaren aurretik abian jarritako neurri soziosanitarioei eutsiko zaiela bermatu behar da.

Era berean, egoera horrek dirauen bitartean, enplegatu publikoek etxean jarraitu ahal izango dute beren ardurapean dituzten adingabeak eta adinekoak zaintzen direnean, hezkuntza-zentroak edo adinekoak ixten direnean, bai eta koronabirusa kutsatzen denean, sintomak daudenean edo familia-eremuko pertsonak kutsatzen direnean ere.

Osasun Ministerioak COVID-19rako talde kaltebera gisa definitu dituen langile bereziki sentikorrak ere ez dira sartuko osasun-krisiak irauten duen bitartean. Diabetesa, gaixotasun kardiobaskularra (hipertentsioa barne), biriketako gaixotasun kronikoa, immunoeskasia, tratamendu aktiboan dagoen minbizia, haurdunaldia eta 60 urtetik gorakoak dituzten pertsonei buruz hitz egingo genuke.

Era berean, lanera itzultzea mailakatu egin beharko da, sartzeko eta irteteko orduan behar besteko malgutasunarekin, langileen metaketak ahalik eta gehien murrizteko, bai garraiobide publikoetan, bai lantokian bertan.

Lantokiei dagokienez, protokoloek kontuan hartu behar dute nola sartuko diren eta zer babes-neurri hartuko diren langileen segurtasuna eta osasuna bermatzeko.

Edonola ere, taldeka edo ratioka sartu beharko dira, segurtasun-distantziak handitzeko. Nahitaezko informazio-kartelak izan beharko ditu, bai eta babes- eta higiene-neurri guztiak ere, ikusteko moduko lekuetan, sarreretan, komunetan eta abarretan egon behar dutenak.

Osasun- eta segurtasun-neurriak bermatu ezin badira, ezin izango zaio jarduera presentzialari berriro ekin. Kasu horretan, langileek modalitate ez-presentzialean jarraituko dute, eta, ondorio guztietarako, zerbitzu aktibo gisa, eskubide guztiekin, lansariak barne.