CCOO Irakaskuntza | 25 April 2024.

Hezkuntza Sailaren inprobisazioaren aurrean, sindikatuok ikasturte amaiera seguru, adostu eta kalitatezko baterako proposamena helarazi diogu

Ikasturte amaierarako plangintza orokorra, langileon ordezkariekin negoziatu eta adostu arte, alde bakarrez hartutako erabakiak geldiaraztea galdegiten diogu sindikatuok Hezkuntza Sailari.

21/05/2020.

Azken asteotan Hezkuntza Sailak ikasturte amaierara begira gure eskoletarako egin dituen planteamenduak eta horien gaineko ondorengo aldaketak, bizi dugun pandemia larriak eskatzen dituen osasunerako berme-irizpideak lehenetsi gabe, ikuspegi pedagogikoak kontuan izan barik eta beharrezko adostasunik gabe gauzatu ditu Hezkuntza Sailak azken asteotan.

Etengabe aldatu dituen erabaki horiek gainera, hezkuntzako langileon ordezkariokin partekatu, negoziatu eta adostu gabekoak izaten jarraitu dute. Hau da, ikasturte amaierara begira, hartu beharreko osasun-neurriak zein neurri akademikoak nagusiki aurrera eraman behar dituzten pertsonen ahotsa entzun gabe hartu dituzte.

Bestalde, 2019/2020 ikasturte amaierarako Hezkuntza Sailak egindako azken planteamenduak ere, hasieran egindakoak bezalaxe, osasunerako berme eta irizpide pedagogikoak modu egokian uztartzen ez dituen planteamendu bat izaten jarraitzen du.

Aipatutako guztiari gehitzen zaizkio, atzo bertan, maiatzak 19, hezkuntza Sailak hezkuntza publikoko langileen itzulera presentzialerako atera zuen jarraibidea (telematikoki lanean diharduten etapa guztietako langileei ekaineko lehenengo astetik aurrera eskolara presentzialki itzultzeko aginduz) zein itunpeko ikastetxe eta ikastoletako patronalek egin dituzten plangintza propioen inguruko jakinarazpenak.

Hauguztia dela eta, Hezkuntza Sailaren azken planteamenduari ikusten dizkiogun gabezia eta hutsuneen aurrean, zein Sailaren etengabeko erabaki aldaketak sortzen ari diren ziurgabetasun eta egoera kaotiko honen aurrean, sindikatuok 2019/2020 ikasturte amaiera seguru, adostu eta kalitatezko baten aldeko proposamena bat helarazi diogu Hezkuntza Sailari. Proposamenaren ardatz nagusiak hauek dira:

● Osasun protokolo eta gainerako dokumentazioan jasotako prozedurak zein edukiek dituzten gabeziak osatzea sindikatuokin negoziazio bidez.

●Hezkuntza Sailak ikastetxe guztientzat irizpide berdina finkatzea aurrez aurreko ikasketei ekiteko (zein etapetan, zein ikastalderentzat), horrela ikastetxe desberdinetako ikasleen arteko arrakalarik sortu edo areagotzea ekidinez

● Ikasturte honetan aurrez aurreko ikasketara itzulera EBAU azterketa prestatzeko beharra duten 2. Batxilergoko ikasleengana soilik zein arrakala digitalaren ondorioz konfinamenduaren ondorio kaltegarriak modu gehigarri batean jasan dituzten ikasleen errefortzurako soilik mugatzea. (ikus proposamen osoa).

Ikasturte amaierako plangintza zein eskoletara aurrez aurre itzultzeko baldintzak, osasuna bermatzeko protokolo eta prozedurak zein neurri zehatzak langileon ordezkariokin negoziatzeko eta adosteko prozedura abian jartzeko eskatzen diogu Sindikatuok Hezkuntza Sailari. Era berean, negoziaketa prozesu horiek gauzatu arte eta sindikatuok gaur bidalitako proposamenean jasotako eskaerak betetzen ez diren bitartean, ikasturte amaierara begirako aldebakarreko erabakiak bertan behera utz ditzala, hezkuntza publikoko langileak eskolara presentzialki itzultzeko maiatzak 19ko jarraibidea barne.

Hezkuntza Sailaren jokaera arduragabearen ondorioz, datorren astelehenetik aurrera ikastetxeren batean osasuna bermatu gabe aurrez aurreko ikasketak abian jarriko balira, sindikatuok gure esku dauden tresna guztiak abian jarriko ditugu langile eta ikasle horien osasuna babesteko.