CCOO Irakaskuntza | 18 April 2024.

Datorren astean sindikatu guztiokin izango den bileran, aurrez aurreko ikasturte seguru eta adostuak behar dituen neurri zein baliabideak jartzeko exijituko diogu EAEko Hezkuntza Sailari

• Hezkuntza Saila izaten ari den jarrerarekin argi uzten ari da mobilizazioa ezinbestekoa dela

30/09/2020.
Irailak 30

Sindikatuok pasa den ikasturteko maiatza hasieratik ari gara ikasturte honetarako beharrezkoak diren baliabide gehigarriak adosteko negoziazio bideak irekitzeko galdegiten Hezkuntza Sailari. Pasa den ikasturtea, aurrez aurreko ikasturte seguru eta adostu baten aldeko mobilizazioekin amaitu genuen eta hau greba egun bat barneratu duen mobilizazio dinamika batekin hasi dugu.

Irailaren 23an, EAEko hezkuntzan Irailak 15ean gauzatutako grebaren balorazioa egitearekin batera, hezkuntzako sindikatuok Hezkuntza Sailaren berririk gabe jarraitzen genuela adierazi genuen, eta ondorioz Urriak 2rako manifestazioen berri eman. Astelehen honetan, Irailak 28an, aurkezpenetarako kortesiazko bilerez aparte, Jaurlaritzaren aldetik negoziatzeko bilera deialdirik gabe jarraitzen genuela ere salatu dugu. Honekin batera, Hezkuntza sailaren aldetik pausorik ematen ez zenez, sindikatuok geuk, behingoz gurekin eseri eta Irailaren 30erako negoziatzeko bilera baterako deialdia luzatu geniola adierazi genuen.

Honi gehitu behar zaio azken egunotan Hezkuntza Sailak aldebakarreko erabakiak hartzen jarraitu duela, besteak beste, sukalde eta garbiketako sektoreetan langileen ordezkariekin negoziatu gabeko kontratazio prekarioak eginik. Sektore hauetan berriro ere inprobisazioak gidaturik, eraginkortasun oso mugatua izango duten zein planifikazio zehatz bati erantzuten ez dioten errefortzurako kontratazioak egin dituzte, langile hauen prekarizazioan sakontzen duten lau hilabeterako kontratuekin.

Ikasturtea hasi denetik hezkuntza komunitatea osatzen dugunok modu desberdinetan ari gara gure kezka, haserrea, eta Hezkuntza Sailaren arduragabekeria zein aldebakartasuna salatzen. Zentzu honetan, irailaren 15eko greban kaleak betetzeaz gain, ugariak izan dira ikastetxe zein kolektibo desberdinen arazoak azaleratzeko abian jarri diren ekimenak; elkarretaratzeak, adierazpen publikoak, tuperradak, kaleko jantoki inprobisatuak, edota zuzendaritza taldeetako dimisoak, besteak beste. Ekimen eta mobilizazio hauen aurrean, oso modu partzialean eta mugatuan bada ere, Hezkuntza Saila erantzun mugatu batzuk ematera behartua izan da.

Bilera deialdi bat lortzeko ere ezinbestekoak izan dira gauzatzen ari garen mobilizazio zein ekimen desberdinak. Horrela, atzo arratsaldean, eta sindikatuok geuk Hezkuntza Sailari bilera deialdia luzatu geniola publiko egin ondoren, Hezkuntza sailak sindikatu guztiok egongo garen alde anitzeko negoziazio bilera baterako data proposamenak helarazi zizkigun.

Sindikatuok bilera horretara joango garela adierazteaz gain, gaurko kontzentrazio honen bitartez zein Urriak 2an hiru hiriburutan gauzatuko ditugun manifestazioen bitartez, Hezkuntza Sailari galdegiten diogu egoerak eskatzen dituen planifikazio integral eta irizpide komunak zein beharrezko baliabide gehigarriak negoziatzeko prest agertu dadila eta langileon ordezkariak mahai gainean jarri ditugun eskaerei erantzungo dioten planteamenduekin agertu dadila. Asmoetatik ekintzetara pasatzeko garaia da, urgentea baita neurri eraginkorrak eta hauek abian jartzeko beharrezko baliabideak ikastetxeetan lehenbailehen egotea.

Lotutako dokumentazioa