CCOO Irakaskuntza | 20 April 2024.

M8

04-03-2024

Banner M8M 2024

Banner M8M 2024

LOMLOE: indarguneak eta ahuleziak

  • CCOOk legearen 13 alderdi garrantzitsuenak eta oraindik hobetu gabe daudenak nabarmendu ditu

Sindikatuak azpimarratu du premiazkoa dela hezkuntzarako eskubidea, ekitatea, inklusibotasuna, parte-hartzea eta inbertsio publikoa indartu eta hedatzera bideratutako legedia abian jartzea, pertsona guztientzako hezkuntza-arrakastaren bermatzaile gisa. Eta koalizio-gobernua, sektoreko sindikatu adierazgarrienen adostasunarekin, arau-esparru bat eraikitzera dei egiten du, irakasleen lanbidearen erreforma integralari ekiteko.

20/11/2020.
LOMLOEi buruzko CCOOen balorazioa_Lehen aurrerapena_2020ko azaroa

LOMLOEi buruzko CCOOen balorazioa_Lehen aurrerapena_2020ko azaroa

LOMLOEk bere egiten ditu, lehen aldiz, Covid-19ren pandemiaren testuinguruan datozen urteetan aurreikusitako erronkei aurre egiteko gai izango den hezkuntza-sistema publiko bat indartzeko ikuspegi garrantzitsuenak, hala nola haurren eskubideak, Nazio Batuen Haurren Eskubideei buruzko Konbentzioak (1989) eta konbentzio honen aurreko eta ondorengo nazioarteko beste akordio batzuek ezarritakoaren arabera; Europar Batasunak finkatutako helburuak UNESCO 2020-2030 hamarkadarako; genero-berdintasuna hezkidetzaren, genero-indarkeriaren prebentzioaren eta aniztasun afektibo-sexualaren errespetuaren bidez; garapen jasangarriari 2030 Agendan ezarritakoaren arabera erantzutearen garrantzia, eta jarduerarako hain garrantzitsua den estrategia digitala indartzeko beharra.

Gainera, hezkuntzaren ardatza ikasleen arrakasta da. Ikaskuntza-estandarrak ezabatzen dira; konpetentzien araberako curriculum bat proiektatzen da, ikaskuntza-eremuetan antolatua, malguagoa, ez hain akademizista eta abarkorra eta itogarria ikasleentzat eta irakasleentzat, eta, gainera, Estatuaren (CC) artean partekatua. AA. eta zentroak. Garrantzitsua da, halaber, ikastetxeen autonomia pedagogikoa eta curriculum-autonomia handitzea, haien espezializazioa saihestuz. Ildo horretan, hezkuntza-komunitateak kudeaketan parte hartzea bultzatzen da berriz ere.

Bi horiekin batera, CCOOk LOMLOEren 13 alderdi aipagarri zerrendatu ditu, eta hobetu gabe dauden beste batzuk zehaztu ditu, hala nola derrigorrezko irakaskuntzako etapa bakarra ezartzea 6 eta 16 urte bitartean, amaitzean titulaziorik behar izan gabe, irakasleen kidego bakarra eta curriculum-egitura malguago batekin, irakasgaien multzokatzearekin eta helburuen, gaitasunen, edukien, ebaluazioen eta abarren antolamendu klasikoarekin apurtuz.

El sindicato comparte con otras organizaciones la necesidad de dar un paso más hacia las finalidades educativas, poniendo el foco en los aprendizajes por encima de las asignaturas. Un currículo que parta de las finalidades globales de los enfoques y objetivos del sistema, y que se desarrolle en ámbitos, núcleos temáticos y proyectos de trabajo, desterrando la repetición de curso a la excepcionalidad real y no meramente retórica del texto legal. En el hipotético caso en que esta se produjera, como medida educativa absolutamente extraordinaria, se deberían recuperar únicamente los aprendizajes no adquiridos y no todos los relacionados con el curso que fuese objeto de repetición.

Deskargatu CCOO sindikatuak LOMLOEi buruz egindako balorazioarekin egindako txosten osoa.