CCOO Irakaskuntza | 25 April 2024.

Justiziak aitortzen du langile baten gorreriaren jatorri profesionala, eskola-jantokietako gehiegizko zaratak eragindakoa.

• CCOOk jantokietako zarata-maila berariaz ebaluatzeko eskatu die kolektibitateen enpresei, batez ere ikasleei.

20/01/2021.
Jantoki

Bilboko Lan Arloko 2. Epaitegiak 250/2020 epaia eman berri du, eta bertan aitortzen du I.C.D. langileak duen entzumen-galera lanbide-jatorrikoa dela. Lanbide-jatorri hori dela eta, langileak 1.800 euroko kalte-ordaina jaso beharko du, eta Gizarte Segurantzako Institutu Nazionalak eta Mutualiak ordainduko dute. MUTUALIA enpresa da enpresa horretako kontingentzia profesionalen arduraduna.

Epaiak frogatutzat jotzen du langileak "80 dB baino gehiagoko zarata-mailaren arabera garatzen duela prestazioa", eta, beraz, gertaera horren ondoriozko baliaezintasunik gabeko lesio iraunkorren ondoriozko kalte-ordaina aitortzen du. I.C.D. aldebiko entzumen-galera neurosentsoriala diagnostikatuta dago, 9. baremoarekin, eta horrek eragin argia du elkarrizketarik gabeko gorreriaren mailan bi belarrietan.

CCOOk uste du kolektibitateen sektoreko langileak ere kalteberak direla beren lanpostuan sortzen den zaratarekiko, eta zarata horrek entzumena galtzea ere ekar dezakeela, kasu honetan bezala. Sindikatuak enpresei eskatu die berariaz ebalua dezatela eta neurriak aplika ditzatela eskola-jantokietako zarata-mailen aurrean, horiek baitira zarata-maila handiagoa sor dezaketen lekuak.