CCOO Irakaskuntza | 26 April 2024.

Deustuko unibertsitatea

DBS III Eranskina: EAEko Justizia Auzitegi Nagusiak berriro eman dio arrazoia CCOO-UDri

Aste honetan bertan ezagutarazi genizuen demanda horrekin bezalaxe, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Gizarte Arloko Salak apirilaren 13an emandako epai desberdin baten bidez, CCOO-UD sindikatuak (Bilbao eta Donostia) aurkeztutako demanda onartu da, eta baliogabetzat jo du epaitegi horrek DBSko III. eranskinaren aldaketa, ahalmen horretako irakasle eta ikertzaileei azaroan jakinarazia.

19/04/2021.
    Universidad de Deusto

Gogorarazten dizuegu demanda hori CCOO sindikatuak jarri zuela azaro hartan bertan, uste baikenuen MGPDIren edozein aldaketa langileen eta haien ordezkarien akordioarekin bakarrik egin zitekeela.

Epaiaren paragrafo batzuk jaso ditugu, eta esan behar dugu zehatz-mehatz berresten dutela MGPDIko Batzorde Paritarioko CCOO-UD sindikatuko kideok duela hilabete batzuk Zuzendaritzari esaten ari gatzaizkiona.

Ez ditugu errepikatuko apirilaren 12ko gure oharrean egin genituen balorazioak —baina garrantzitsua da berriro irakurtzea, epai berri hau kontuan hartuta—, bat izan ezik: gure zorionak eta eskerrak ematea zerbitzu juridikoei eta CCOO/Irakaskuntzako guztiei, berariek ahalbidetu baitute benetan DUko langileen lan-eskubideak defendatzea.

Ohar hauek gehitu nahi ditugu:

▶ Epaimahai desberdinen epaiak dira (EAEko Justizia Auzitegi Nagusiko Lan Arloko Salakoak), hau da, bi epaimahai desberdin (hiru epailekoak bakoitza) bereizita iritsi dira ondorio berberetara.

▶ Zuzendaritzak sortutako egoera ez da “gai jakin baten inguruko desadostasun hutsa” izan, baizik eta oinarrizko lan-eskubideei eragin die —CCOO‑UDek Zuzendaritzari behin eta berriz demandetara jo aurretik adierazi duenez—. Lan-legeak ez betetzea, eta, batez ere, Zuzendaritzak ondo baino hobeto ezagutzen dituen funtsezko alderdiak ekiditea, oso gai larria da edozein testuingurutan, baina areago, kontraesan nabaria giza- eta etika-balio batzuk defendatzen dituela; eta hori giza balioak eta balio etikoak defendatzen dituela dioen erakunde batean gertatzen da, eta bere Plan Estrategikoan elkarrekin eraldatzeaz hitz egiten du, unibertsitate-komunitate gisa, mundu bidezkoago, gizatiarrago eta iraunkorrago baterantz aurrera egiteko.

▶ Zuzendaritzak «kontraparteen arteko elkarrizketaren, hurbilketaren, kontsultaren, datu- edo dokumentu-ekarpenaren printzipioak, eta horregatik negoziazioa» falta izateak (prestakuntza dualaren eskaera epaitu zuen auzitegiaren hitzetan, hain zuzen) ez du esan nahi antolakuntzari dagokionez UD kolektibo gisa —zuzendaritzarentzat, LLOrentzat, baina baita PDIrentzat ere, eta horiek guztiak baloratzeke den esparru batean— ahalegin izugarrian geratzen dira, DBSri dagokionez. Zera da garrantzizkoena, Zuzendaritzak, elkarrizketari uko egiteko jarrera horrekin, arriskuan jartzen duela DUren jarduera bera, are ikuspegi akademiko hutsetik ere.

Beraz, DUren barruko lankidetzari eta elkarrizketari buruz egin dugun deia —beti egin izan dugu CCOO-UD sindikatuan— berresten dugu, eta langileekiko eta haien ordezkariekiko harremanari buruzko jarrera alda dezala.