CCOO Irakaskuntza | 29 March 2024.

CCOOren ustez, Funtzio Publikoaren egungo proposamenak ez du berme nahikorik ematen sektore publikoko behin-behinekotasunaren arazoa konpontzeko

Sindikatuak hobekuntza garrantzitsuak lortu ditu Ministerioak gaur Negoziazio Mahaian egindako hasierako proposamenean, baina horrek gabezia handiak ditu oraindik, eta une honetan akordiorik lortu ezin izatea eragiten duten funtsezko puntuak falta dira.

22/06/2021.
    El sindicato considera que no se establecen los elementos necesarios para que las administraciones aborden de manera efectiva la temporalidad.

CCOOren ustez arazo nagusietako bat kalte-ordainena da, sindikatuak hasierako dokumentuarekiko irabazi duen funtsezko lorpena izanik, etorkizuneko izendapenetarako baino ez dira kontuan hartzen, eta ez gaur egun indarrean daudenetarako, inongo irtenbide alternatibo egokirik ezarri gabe.

Beste oztopo garrantzitsu bat birjarpen-tasaren mugak ez ezabatzean dago, enplegua berreskuratzeko oztopoak baitaude oraindik eta plantillak handitu behar baitira.

Egonkortze-prozesu berri bati ematen zaion garrantzia aurrerapena bada ere, haren baldintzak ez dira CCOOk proposatzen dituenak oposizio-faseko baldintzak malgutzeari eta lehiaketa-fasean esperientziak duen garrantzia hobetzeari dagokienez.

Sindikatuaren ustez, administrazio guztiek helburua bete dezaten eta behin-behinekotasuna % 8ra jaitsi ahal izateko beharrezko elementu gutiak ez dira ezartzen. Ildo horretan, arazo hori behin betiko konpontzeko neurri zigortzaileak eta disuasio-neurriak ez dira nahikoak eta diskriminatzaileak ere badira.

Funtzio Publikoak proposamena zehazteko dokumentu bat bidaltzeko eta datorren ostegunerako beste bilera bat deitzeko konpromisoa hartu du. CCOO prest agertu da sektore publikoaren egungo behin-behinekotasun eta prekarietate egoera konponduko duen akordio batera iristeko lanean jarraitzeko, 1999/70 Europako Zuzentarauaren transposizio egokiaren bidez kontratazioan gehiegikeria edo iruzurra ezabatzea ziurtatuz.

Sindikatuaren ustez, gai hori negoziazio kolektiboan eta elkarrizketa sozialean konpondu beharrekoa da, eta azkeneko hori indartu behar da, halaber, zerbitzu publikoei eta enplegatu publikoei eragiten dieten gainerako arazo larriei aurre egiteko: plantillak, lanaldia, karrera eta lanbide-kualifikazioa handitzea, erosteko ahalmena berreskuratzen jarraitzea, berdintasun-planak eta prestakuntza-planak egitea, lan-baldintzak eta erretiroa hobetzea, plantillak gaztetzea eta administrazio publikoa modernizatzea, besteak beste.