CCOO Irakaskuntza | 18 April 2024.

OHARRA

2021 BIRKOKAPEN PROZESUA

• CCOOirakaskuntza, ELA eta STEILAS sindikatuok ohar bateratua zabaldu dugu aurtengo birkokapen prozesuaren amaieran

Zuzendaritza eta patronal batzuen oztopoak izan arren, birkokatzeko baldintzak betetzen dituzten pertsonen % 90ek gizarte-ekimeneko irakaskuntza-zentroetako lanpostu bat eskuratu dute. CCOOirakaskuntzak prozesua zaildu duten zuzendaritzak salatuko ditu Jarraipen Batzordean.

21/09/2021.
Birkokapen prozesua 2021

CCOOirakaskuntza, ELA eta STEILAS sindikatuok oso positibotzat jo dugu uda honetan egindako birkokatze-prozesua; izan ere, birkokagarriak izan daitezkeen pertsona gehien-gehienek, prestakuntza pedagogiko eta linguistikoari dagokionez eska daitezkeen gutxieneko batzuk betetzen zituztenek, sektoreko beste zentro batean lanpostu bat lortzeko aukera izan dute, hitzarmen kolektiboa sinatzean adostu zen bezala.

Birkokatze-prozesua ohi baino beranduago hasi bazen ere, birkokatze-batzordean erregelamendua adostu ondoren eta gizarte-ekimeneko hiru zentroen itxierak , birkokatu beharreko pertsonen kopurua nabarmen handitu zen, eta eska daitekeen gutxieneko hizkuntza-eskakizuna zuten pertsonen % 90ek baino gehiagok gure sektorean lanean jarraitzeko aukera izan dute. Era berean, fase honetan birkokatzerik izan ez duten pertsonek birkokatzeko poltsan jarraituko dute, eta hurrengo prozesuetan birkokatzeko aukera izango dute.

Gure ordezkariek zentroko batzordeetan egiten duten lana azpimarratu nahi dugu. Horri esker, ikastetxeek sinatutako akordioak betetzen dituztela eta soberakinak gure sektoreko ikastetxeetan birkokatu ahal izango direla bermatu ahal izan da.

Egiaztatu dugu pertsona guztiak birkokatzeko zailtasunetako bat hizkuntza-eskakizunik eza dela, batez ere euskararik eza, eta, horregatik, sektoreko patronalei eta Hezkuntza Sailari eskatzen diegu beren ikastetxeetako langileen euskalduntze-programetan parte hartzea bultza eta berma dezatela negoziazio-mahaietan eskatu dugun bezala.

IKASGILTZAren Birkokapen Akordiotik ihesak ez du lagundu prozesuan, Hezkuntza Sailarekin eta sindikatuekin sinatu bazuen ere, baina ez du bete. Baina gogorarazi nahi dugu hitzarmen kolektiboak gure sektoreko langile guztiek birkokatzeko duten eskubidea jasotzen duela, Ikasgiltza zentroetakoak barne. Ikasgiltzak ez-betetze hori gauzatzeko parapetatzen duen argudioa insolidarioa eta oker elitista da, eta, horregatik, agiri hau sinatu dugun hiru erakunde sindikalak salatu egiten dugu. Eskura ditugun baliabide guztiak jarriko ditugu abian ez-betetze hori zigorrik gabe gera ez dadin eta Ikasgiltzak hitzarmena bete dezan.

Salatu nahi dugu, halaber, zuzendaritza batzuen jarrera, ahal izan duten guztia egin baitute soberakinak beren ikastetxeetan birkokatzea oztopatzeko, eta hori salatuko dugu, dagokion moduan, Jarraipen Batzordean, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren aurrean, sinatutako akordioak ez betetzeagatik dagozkion neurriak har daitezen.

Azken batean, ospatzen dugu Gizarte Ekimenaren azken hitzarmena sinatuta argi geratzen dela sektore honetan lan egiten dugunok askoz ere babestuago sentitzen garela gure zentroetan gerta litekeen edozein gorabeheraren aurrean. Mobilizazioei esker, enpleguari eusteko tresnak sartu genituen hitzarmen kolektiboan, eta egiaztatu ahal izan dugunez, oso eraginkorrak dira.

Euskal Herrian , 2021eko irailaren 21