CCOO Irakaskuntza | 29 March 2024.

Gizarte Ekimena

Langileen borrokaren garaipenak akordioa lortu du Euskadiko Gizarte Ekimeneko ikastetxeetan

• CCOO Irakaskuntzak sektoreko hamar urteko greba eta mobilizazioei amaiera ematen dien akordioa sinatu du, eta sektoreko hitzarmen kolektibo berri bat sinatzeko atea ireki du Euskadin

Langileen borrokak eragindako gizarte-presioak eta Euskadiko Gizarte Ekimeneko itunpeko ikastetxe pribatuetan hilabeteko greba hasi izanak behartu zuen Kristau Eskola patronala, joan den azaroaren 9an, sindikatu nagusiekin greba-amaierako akordio bat sinatzera, beste hitzarmen bat idazteko aukera emango duena urtea amaitu baino lehen.

12/11/2019.
Huelga concertada 2019

Akordioa larunbateko lehenengo orduetan, hilak 9, sinatu zen, bi greba egun gogorren ondoren, eta sektoreko langileen aldarrikapen gehienak jasotzen ditu. Aldarrikapen horiek patronalak 2017ko azaroan baztertu zuen sindikatuen arteko plataforma batean jaso ziren, eta mobilizazio gogorrei eta 29 greba-eguni hasiera eman zien, sektoreko langileen babes zabala izan zituenak. Langileek, beren iraunkortasunarekin, eta ez beste inork, akordio hau izenpetzea lortu dute.

Akordioak, azken hamar urteotan galdutako erosteko ahalmenaren zati handi bat berreskuratzen du, 2017., 2018., 2019. eta 2020. urteetarako soldata-taulen bidez. Taula horiek bizitzaren garestitzea hartzen dute erreferentziatzat, eta ez finantzaketa publikoa. Ikastetxeko lan pertsonalerako 3 erreserba-ordu bermatzen ditu, irakasleen ordu osagarrien artean, eta 40 lanordu aitortzen ditu etxean, irakasleen lan-karga izugarria arinduz, eta gehiegizko eta bereizi gabeko ordezkapenetarako muga bat ezartzen du.

Hurrengo ikasturterako, FCTko 6 orduak koordinazioaren eta tutoretzaren artean banatzeko beharra ezartzen du, eta Lanbide Heziketan bikoizketak nola gauzatu negoziatzeko betebeharra ezartzen du, bai eta lanaldiaren banaketa irregularra negoziatzeko konpromisoa ere.

Administrazio eta zerbitzuetako langileentzat, hezkuntza-laguntzako espezialistentzat eta 0/3ko langileentzat urteko lanaldi-murrizketak ezartzen ditu, eta azken bi kolektibo horientzat, oso prekarizatuak eta feminizatuak, beste hobekuntza batzuk gehitzen ditu, hala nola koordinaziorako asteko gutxieneko ordu osagarri batzuk ezartzea, edo orain arteko lan-egutegi irregularra eta oso bizia zehazteko beharra.

Baina sinatutako akordioaren lorpen ikaragarriena honako hau izan da: birkokatzeko akordio bermatzaile baterako oinarriak ezartzea lortu dugu, jaiotza-tasa jaisteak eta, ondorioz, ikasgelak ixteak gure ikastetxeetan sor litzakeen soberakinak birkokatzeko. Akordio hau Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren bermea du, eta, bertan, ikastetxe guztietan Lanpostuen Zerrenda bat ezarriko da, lanpostu hutsak gertatzen errelebo kontratuak sinatu beharko dira hitzarmen honen eraginpeko kolektibo guztietan, eta sortuko dituzten lanpostu hutsak birkokapenekin beteko dira. Lanpostu huts horiek, beraz, mugagabeak eta lanaldiaren %100ekoak izango dira.

Zalantzarik gabe, hau akordio ona da. Denok borrokatu eta nahi genuen akordioa. Azken hamar urteotan erakutsi dugun kemena eta ausardiak eta sindikatu orok proposatutako mobilizazio-deialdi guztiei eskaini dugun babes zabalak bere fruituak eman dituzte azkenean.

Hau ez da, ordea, bidearen amaiera. Negoziazio kolektiboaren bidea berreskuratzea lortu dugu, eta hemendik aurrera ere, jarraituko dugu, askoz ere normalizatuagoa espero dugun modu batean, gure lan-baldintzak etengabe eta pixkanaka hobetzearen alde negoziatzen eta borrokatzen.

Argi geratu da guztion indarrak dena egiten duela posible.

Zorionak bihotz-bihotzez.

Lotutako dokumentazioa